Thursday, July 24, 2008

Günaydın Demek.....

Kanlıca'da bir yalı penceresinden birlikte merhaba demek yeni doğan güne, işte bu da bir ilk bana ......Ajia namı değer Ahmet Rasim Paşa Yalısı.....




Osmanlı döneminde yalının sahibi Ahmet Rasim Paşa, Abdülaziz ve Abdülhamid'in saltanat yıllarında yaşamış. İstanbul'da şehremini (Belediye Başkanı) iken, savaş kırgını göçmenleri Abdülhamid'e karşı Sultan Murad'ı yeniden tahta çıkarmak için örgütlediği yolunda hakkında jurnal verilmiş ve derhal azledilmiş.Trablusgarp'ta valiyken hastalık nedeniyle İstanbul'a dönmüş. Ve 1897 yılında Kanlıca'daki yalısında ölmüş Ailesi 1915'te yalıyı belediyeye sattılmış ve 1970'e kadar okul olarak kullanılmıştı.



İstanbul Doors Group tarafından, restoran ve butik otel hizmeti vermek üzere Ajia adıyla, 10 Eylül 2004'de ise kapılarını bizler için açmış.Muhteşem deniz manzarasına hakim restoranı ve 16 odalı butik bir otel......

6 numaralı oda bizimkisi....diğerlerini görmedim ama bayıldım buraya.....hatta asansörde bize eşlik eden bellboyun favori odası olmasıyla birlikte, kapıyı çalan bellboya denilen "içerden çıkarmış şimdi biri"...replikleri neticesinde içerden 2 otel görevlisinin çıktığı meşhur oda hahahahah.....

sanki ellerimle accık uzansam denizi tutacakmışım hissi veren, büyülü bir havası olan bu oda ben için çok özel.....ozamanın kadınları gibi hissediyorum kendimi....sabahın o serinliğinde 6 da uyanmak 6 numaralı oda da tarifsiz bir keyif...geçen gemileri saymak....her birini anlamaya çalışmak...acaba şimdi hangisi var sırada demek...en güzeli gülen gözlerle güne merhaba demek....tarifsiz....:o)))

kendi içinde güzel bir restaurantı olan Ajia'da yemek yemeğe karar veriyoruz...ilk başlarda akımda köfte ekmek arası kalsa da :o)) , iyi ki hiç çıkmamışız buradan.....siparişe hiç karışmıyorum ve en doğru kararı yaptığımı masaya gelen enfes lezzetleri tadarken yeniden kendime diyorum......herşey çok güzeldi.....

tarihi bir yalıda güneşi geceye teslim etmek, geceyi güne yeniden bırakmak.....başlanmamış masallarla rüyaya dalmak...gözleri yeniden masal kahramanı gibi açmak.....hayatın o koşuşturmasından bir an sıyrılıp, zamanı bir anlığına durdurup..... ben, sen, biz olmak.....

Herkese Sevgiler...

PS:bence dürbün şart ...:o)))

PS1:Cts, EskiHisar bekler bizi....

No comments:

Kermitim